Vredesweek 2022

Vredesweek: Generatie Vrede

Het is een spannende tijd waarin we nu leven. Een tijd die vol met crises is: klimaatcrisis, stikstofcrisis, bouwcrisis, energiecrisis, etc. Ook een tijd waarin oorlog nog nooit zo dichtbij lijkt als nu waar we zien en horen over het verschrikkelijke geweld in de Oekraïne. Een tijd ook waar we steeds meer lijken te polariseren.

We willen stil staan bij de conflicten in de wereld en waarvan wij de gevolgen soms ook dichtbij voelen door vluchtelingen die een veilige plek vinden in ons mooie Apeldoorn.

De komende Vredesweek zoeken we meer dan ooit de verbinding, de weg naar elkaar, ongeacht waar we vandaan komen, onze huidskleur, geaardheid, etc. Verbinding zoeken in het klein en het groot.

Met jong en oud, blank en zwart, homo en hetero, willen we samen als één Generatie Vrede werken aan een vreedzame wereld.

De Vredesweek biedt diverse mogelijkheden om te werken aan verbinding en stil te staan bij de conflicten die er veraf en dichtbij zijn. Dit jaar zijn er de volgende activiteiten die u kunt bezoeken:

-         Gebedsviering voor de Vrede, zaterdag 17 september, 16.30 uur, OLV kerk

-         Walk of Peace, zondag 18 september, 11.00 uur, diverse plekken in Apeldoorn

-         Benefietconcert voor Oekraine, dinsdag 20 september, 19.30 uur, gebouw Apostolisch Genootschap, Rademakersdonk 801

-         Lezing Bashar Almashaan, donderdag 22 september, 20.00 uur, Odd Fellow huis, Violierenplein 101

-         Meditatie voor Vrede, zondag 25 september, 19.30 uur Cocoonclub, Deventerstraat 130P

Meer informatie is te vinden op de website: https://www.vredesweekapeldoorn.nl .

Vrede begint in het klein. Eerst in je eigen hart en dan in je naaste omgeving en dan de wijde wereld in.

We gunnen u een prachtige Vredesweek vol van mooie verbindingen, van hart tot hart!