Kerk in Actie

Kerk in Actie heeft samen met Tear de Groene Kerken actie opgezet, zodat kerken elkaar kunnen stimuleren en inspireren om duurzamer te worden.
Op zes terreinen kunt u uw kerk groener maken:

• geloof & inspiratie,
  • beleid & aanpak,
  • schepping & natuur,
  • bewust inkopen doen,
  • geld,
  • energie & klimaat.

Ook is er een hulpmiddel voor duurzaam kerkbeheer. Dit hulpmiddel maakt het voor iedereen eenvoudiger goede besluiten te nemen over verduurzaming van de kerk, ook rond financiële gevolgen.

De vierde GroeneKerkenDag vond plaats op zaterdag 10 oktober in de Opstandingskerk in Houten. Meer dan 150 mensen uit het hele land kwamen hier naartoe voor informatie, inspiratie en ontmoeting. Een verslag van deze dag kunt u hier vinden.

Uw kerk groener en duurzamer

Nederland telt steeds meer kerken die kiezen voor duurzaam en bewust leven. Je herkent ze aan een eerlijke kop koffie na de dienst, zonnepanelen op het dak of een groot hart voor de schepping en zorg voor de naaste. En allemaal hebben ze een bordje aan de muur: Wij zijn een Groene Kerk. De GroeneKerkenactie brengt deze kerken en hun inspanningen in kaart. Om van elkaar te leren en anderen enthousiast te maken.

Aan de slag met duurzaamheid

Begin met waardering voor wat er al binnen de kerk aan goede dingen gebeurt! Onderzoek wat dat is en wie ervoor verantwoordelijk zijn. Bouw verder op die ervaringen en het enthousiasme. Betrek de actieve mensen bij verduurzaming, ook buiten de eigen kring. Focus niet op problemen, maar zet kleine haalbare stappen. Wees blij met de resultaten die je behaalt.

Heeft u een vraag? Neem dan contact op met onze Servicedesk van Kerk in Actie. Deze is bereikbaar per e-mail: servicedesk@kerkinactie.nl of per telefoon:
(030) 880 14 56.
Algemene website: http://www.kerkinactie.nl